Co jsme radili na odborné konferenci cestovního ruchu Travelcon

  • Datum 6. 5. 2020
4 minuty čtení

Stejně jako minulý rok jsme i letos přijali pozvání na konferenci TRAVELCON 2020, která se tentokrát uskutečnila online a my jsme mohli být u toho. Jaká témata jsme za eLegal probrali a kde najdete další informace?

Cestovní ruch kvůli současné situaci zrovna nevzkvétá, celá konference se ale nesla v pozitivním duchu s nadějí, že nás brzy čekají lepší časy. Znovu nás překvapil obrovský zájem o právní tématiku, a o to více nás potěšilo hodnocení našeho bloku "Co radí právničky" jako nejlepšího bloku celé dvoudenní konference

Jak efektivně využívat influencery bez rizika

O tom, jak můžete po období krize nakopnout marketing, promluvila Andrea Pavelcová ve své části Influencer marketing z pohledu práva. Doporučila firmám základní pravidla výběru známých osobností, které mohou pomoci s propagací hotelu, kavárny, města nebo celé oblasti. Vyjmenovala důležité body ve smlouvě, na které nesmíte při takové spolupráci zapomenout a přidala i pár vlastních zkušeností. 

Pokud by vás k tématu zajímalo víc, přihlaste se na školení Jak na spolupráci s influencery, nebo si stáhněte zdarma náš e‑book Co si pohlídat při spolupráci s influencery.

Jak koronavirus ovlivní cestovní ruch

Do vážnějšího tématu se pustila Karolína Kropíková s přednáškou Koronavirus a právo cestovní ruchu. Kromě mnoha praktických rad, jak v současné chvíli naložit se smlouvami nebo obchodními podmínkami, se pustila také do v poslední době velmi probíraného tématu voucherů. 

Cestovní kanceláře totiž díky novému zákonu "Lex Voucher" až do srpna 2021 nemusí klientům vracet peníze za zrušené zájezdy. 

Zajímá vás více o Lex Voucher?

Těšte se na záznam z konference. A pro ty nedočkavé máme ještě jeden tip: Přečtěte si článek Není voucher jako voucher od E15, ve kterém odpovídala Bětka Kokešová na dotazy ohledně podmínek využívání voucherů a hlavně informační povinnosti cestovních kanceláří směrem k zákazníkům.

O pravidlech z Lex Voucher, tedy o právech zákazníka, ho totiž musíte jako cestovní kancelář srozumitelným a zřejmým způsobem písemně poučit. Nesmí chybět poučení pro skupiny zranitelnějších osob, které mohou poukaz odmítnout, poučení o právu cestovní kanceláře odložit povinnost vrácení uhrazených prostředků až do skončení ochranné doby s tím, že přijme-li zákazník náhradní zájezd, povinnost k vrácení peněz zaniká.

Bez tohoto poučení nebo nesprávného splnění této povinnosti se může jednat o nekalou obchodní praktiku, za kterou hrozí až 5 milionů korun pokuty. Cestovní kanceláře by tedy pravidla Lex Voucher určitě neměly podceňovat. 

 

Potřebujete poradit, jak naložit s poukazy a jak správně zákazníky informovat? Stačí se nám ozvat.

Štítky

Autor článku

Karolína píše nejčastěji rady a tipy pro začínající i zkušenené podnikatele. Díky svým zkušenostem z oblasti obchodního práva a zálibě v psaní textů dokáže každý článek napsat srozumitelně tak, abyste se ve svých povinnostech dokázali orientovat a stále byli v obraze.

Specializace:

  • Autorská práva a duševní vlastnictví
  • Korporátní & obchodní právo, M&A

Potřebujete tomuto tématu rozumět víc? Přijďte na školení

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou špičkové
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X