Ochrannou známkou zdaleka není jen logo. Jako ochrannou známku si můžete registrovat třeba název společnosti, slovní spojení, obrázek, vyobrazení obalu výrobku, ale i barvu, či znělku.
Ochrannou známkou může být jednoduše řečeno cokoliv, co vyjádříte jasným a srozumitelným způsobem. Rejstřík ochranných známek u nás vede Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV). Pokud však míříte výš a chcete ochrannou známku, která platí v celé EU, registruje ji Evropský úřad pro duševní vlastnictví (EUIPO).
K čemu vám ochranná známka je? Můžete se jí prezentovat - na svých webovkách, v reklamě, při obchodním styku. Zároveň tím pomáháte své identifikaci na trhu, zákazníci i dodavatelé si vás budou s ochrannou známkou spojovat.
Ochranná známka má ještě jednu důležitou funkci, a tou je, jak název napovídá, ochrana. Pokud si ji registrujete vy a někdo jiný by ji začal používat pro sebe nebo přišel s něčím podobným, můžete se efektivně bránit.
O ochranných známkách jsme napsali několik praktických článků, které si můžete přečíst na našem blogu.
Pokud si chcete registrovat ochrannou známku, směle do toho, určitě ale nepodceňte rešerši, nedostatečnou přihlášku s nepřesnými údaji může Úřad odmítnout. A když si nebudete jistí - ozvěte se nám.