Nový nástroj na ochranu duševního vlastnictví WIPO PROOF

  • Datum 22. 6. 2020

S novým online nástrojem, jak lépe chránit duševní vlastnictví, přišla nedávno bez většího humbuku Světová organizace duševního vlastnictví (WIPO) a my jsme nadšení. A vy budete taky!

Tento nový nástroj vyřeší totiž typickou otázku, když za námi přijde klient s tím, že mu někdo okopíroval grafiku, text, nápad či cokoliv jiného a my se vždycky ptáme „a máte důkaz, že jste byli první“?

Přesně to je totiž funkce WIPO PROOF – poskytnout důkaz, že konkrétní dílo v určitý den opravdu existovalo. Nejde tak o registraci vašich autorských práv (ta i nadále vznikají v momentě vytvoření díla), ale o důkaz existence právě pro případ sporů. Nejedná se ani o obdobu databází jako u ochranných známek, průmyslových vzorů či patentů, ve kterých je možné vyhledávat, jestli už někdo s něčím podobným nepřišel. Soubor totiž do žádné takové databáze nahrávat nebudete a vždycky zůstane bezpečně u vás.

Skrze tento nástroj si vygenerujete speciální kód, který jako jediný bude v nástroji zaznamenán. Po zaplacení poplatku dostanete na své dílo štempl, že jste to byli právě vy, kdo v tento den souborem disponoval. A tenhle štempl vám v budoucnu může ušetřit spoustu času, peněz a vrásek.

Co všechno je možné tímto nástrojem chránit?

Je toho opravdu spousta! Od grafických návrhů, audiovizuálních děl, hudby přes počítačové kódy, výsledky výzkumu, po know-how či obchodní tajemství a spoustu dalších děl či souborů v digitální podobě. Nástroj tak výrazně rozšiřuje možnosti ochrany vaší práce a kreativity.

Aktuální informace pro rok 2022

Od 31. ledna 2022 bude služba WIPO PROOF končit. Stávající tokeny budou sice fungovat, ale nebude už možné stahovat a generovat nové. Více najdete na stránkách WIPO PROOF.

Potřebujete ochránit svou tvorbu? Pojďme to probrat, konzultaci s námi si můžete jednoduše rezervovat online v nejbližším termínu, který se vám hodí.

Autor článku

Alžběta nejčastěji píše o tom, jak a proč registrovat ochrannou známku, jak dělat marketing právně správně nebo jak se poprat s GDPR a ochranou osobních údajů, aby nestálo v cestě vašemu podnikání či marketingovým aktivitám. 

Specializace:

  • Autorská práva a duševní vlastnictví
  • GDPR a ochrana osobních údajů
  • Marketingové právo

Potřebujete tomuto tématu rozumět víc? Přijďte na školení

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou špičkové
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X