Ochrana značky platí i pro PPC služby Seznamu

  • Datum 19. 11. 2015
Ochrana značky
3 minuty čtení

Třecích ploch mezi marketingem a právem je požehnaně. Petra Dolejšová se proto ve sloupku pro časopis MarketingSalesMedia podívala na vztah práva na ochranu značky a PPC služeb. Článek vyšel 21. 9. 2015 v čísle 39.

Marketing a právo jsou často na nože. A není se čemu divit, třecích ploch je požehnaně. Situaci se vyplatí sledovat, zejména těm, kteří investovali do ochrany své značky.

Stejně jako se může rozesílání direct kampaní snadno dostat do konfliktu se zákonem o ochraně osobních údajů, připomíná pohyb na hraně i využívání ochranné známky konkurenta pro vlastní PPC kampaň. Klient naší advokátní kanceláře si před pár týdny postěžoval, že přímý konkurent využívá jeho chráněné jméno jako klíčové slovo pro svou PPC kampaň v systému Sklik. Konkurenta jsme oslovili a vysvětlili mu, že zasahuje do práv našeho klienta. Místo očekávaného stažení klíčového slova jsme však obdrželi reakci shrnující pravidla služby Sklik. Podle nich není využívání chráněných označení v rozporu se zdravou soutěží a za obsah sdělení zodpovídá inzerent. Argumentace je vystavěna na rozsudku Soudního dvora EU.

Správně, Seznam nicméně říká A, ale nedodává B. Problematika PPC je podle stejného rozsudku natolik komplikovaná, že je nutné každý případ posoudit jednotlivě. Soudci navíc doplňují indicie, že právo na ochranu značky může nad pravidly provozovatelů PPC služeb převážit. Co z toho plyne? Jednak by se měl Seznam podrobněji začíst do složité legislativy a aktualizovat svá pravidla. Druhak by se marketéři neměli smířit s argumentem, že za klíčová slova zodpovídá inzerent. Právní ochrana značky má velký význam a lze na ní postavit velmi účinnou obranu před metodami konkurentů. Konkurenční společnost, všechna čest, klíčová slova nakonec sama stáhla. Je milé, že se v byznysu stále dá gentlemansky dohodnout. Zkušenost mi ovšem říká, že potřebujeme pravidla a kuráž svá práva hájit.

 

Štítky

Autor článku

Petra se na našem blogu i pro nejrůznější média nejčastěji rozepisuje o pastech marketingového práva a praktických dopadech GDPR. Petry články jdou vždycky na dřeň problému a odnesete si z nich spoustu praktických rad a tipů.

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou neprůstřelné
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X