Přístupnost e‑shopů a webů

Novinka

Je dobré mít e‑shop nebo i jakýkoliv jiný web optimalizovaný i pro osoby s handicapem – nejen pro splnění podmínek zákona o přístupnosti, ale i pro lepší UX, viditelnost ve vyhledávačích nebo otevření se novým zákazníkům. Dáme vám doporučení, jak přístupnost řešit – nejen právně, díky našim partnerům poradíme i technicky.

Potřebujete poradit?
Ondřej Hanák

Proč řešit přístupnost webu

  • je to nová povinnost podle zákona o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb
  • zlepší se uživatelská zkušenost a použitelnost
  • vyšší viditelnost ve vyhledávačích (SEO)
  • otevření se širší skupině zákazníků (třeba lidem se zrakovým nebo motorickým omezením)

Co nabízíme

  • návod pro vaše vývojáře, ať ví, jak přístupnost řešit
  • prohlášení o přístupnosti webu ve srozumitelné a formálně správné podobě
  • možnost komplexního UX auditu díky spolupráci s našimi partnery
  • revizi obchodních podmínek, nákupního procesu nebo reklamačního řádu
  • posouzení výjimek, pokud je úprava přístupnosti pro váš web příliš náročná

Jak to bude probíhat

  • zjistíme společně, jestli se vás zákon o přístupnosti vůbec týká. Víc najdete i v našem článku, můžete to zkusit určit i sami tady
  • doporučíme vám naše partnery, kteří se přístupnosti věnují, nebo dáme návod pro vaše vývojáře
  • připravíme srozumitelné prohlášení jasně popisující přístupnost vašeho webu v souladu s požadavky zákona
  • pokud je pro vás zajištění úprav objektivně příliš velké sousto, provedeme vás procesem posouzení nepřiměřené zátěže, který vás části povinností může zbavit
  • díky našemu partnerství s UX laboratoří Výzkumák a dalšími dodavateli získáte nejen právní rady, ale i možnost skutečně provést komplexní analýzu vašeho webu a jeho přístupnosti a UX

Co od vás budeme potřebovat

  • URL vašeho webu
  • popis, jaké funkce má a jak řešíte přístupnost už teď
  • kontakt na vašeho vývojáře nebo správce webu

Kdy bude hotovo

  • běžně do 10 pracovních dnů

Jak bude vypadat výstup

  • Srozumitelný popis přístupnosti. Návod pro vývojáře a na konci zákonem požadované Prohlášení o přístupnosti jasně vysvětlí, jak web splňuje požadavky.
  • Volitelně zpracujeme i posouzení nepřiměřené zátěže nebo dodáme manuál potřebných právních změn na e‑shopu, pokud jste e‑shop několik let nekontrolovali.

Pro koho je služba primárně určena?

Ideální když řešíte

Nezávazná poptávka

Ochrana proti spamu, napište číslo ctyřicet dva.
Tato položka je povinná.
E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com).
Tato položka je povinná.
Zadání neodpovídá formátu telefonního čísla (např. +420 123 456 789).

Odesláním potvrzujete, že jste si přečetli, za jakých podmínek vám náš obsah poskytneme a souhlasíte s nimi. Pročtěte si i to, jak zpracováváme Vaše osobní údaje.

X

Komu jsme už pomohli

Naši další spokojení klienti

Potřebujete se v tomto tématu dovzdělat? Připravili jsme pro vás školení

S čím dalším vám v oblasti Právo v e-commerce pomůžeme

Dlouhodobá spolupráce

Dlouhodobá spolupráce

Potřebujete toho řešit víc? Využijte měsíční paušál – vyhradíme si kapacitu jen pro vás, abychom se vám mohli věnovat rychleji.

Chci vás mít k ruce

Nebudete chtít jiné právníky.

Naše výstupy jsou špičkové
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Jsme spolehliví a
věci řešíme bez průtahů

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X