Rada pro reklamu

Rada pro reklamu dohlíží nad tím, aby reklamní počiny všeho druhu (tisk, billboardy, televizní spoty, internet atd.) nebyly za hranou a tedy v rozporu s dobrými mravy.

Jak o sobě sama Rada říká, samoreguluje trh, vznikla totiž z popudu agentur, médií a zadavatelů reklamy. Nejedná se tedy o státní orgán, ale o nestátní neziskovou organizaci. Pokutu od Rady tak nedostanete, zato vás může pěkně zdrbnout v kauzách, které zveřejňuje. Rada na základě stížností vydává rozhodnutí, která sice mají pouze doporučující charakter, ale pomáhají utvořit představu, kudy se linie dobrých mravů vine. 

Rada také vytvořila Kodex reklamy, kterým by se všichni tvůrci či zadavatelé reklamy měli řídit. Pravidla z Kodexu reklamy vymahatelná nejsou, to už ale neplatí o zákonu o regulaci reklamy, tomu se už podrobit musíte.

Potřebujete poradit s marketingovým právem? Stačí říct.

Potřebujete poradit?

Vzdělávejte své okolí
Sdílejte odpověď s přáteli

Další zodpovězené dotazy v kategorii Marketingové právo


Na vaše dotazy odpovídá náš tým specialistů

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou neprůstřelné
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X