Rada pro reklamu dohlíží nad tím, aby reklamní počiny všeho druhu (tisk, billboardy, televizní spoty, internet atd.) nebyly za hranou a tedy v rozporu s dobrými mravy.
Jak o sobě sama Rada říká, samoreguluje trh, vznikla totiž z popudu agentur, médií a zadavatelů reklamy. Nejedná se tedy o státní orgán, ale o nestátní neziskovou organizaci. Pokutu od Rady tak nedostanete, zato vás může pěkně zdrbnout v kauzách, které zveřejňuje. Rada na základě stížností vydává rozhodnutí, která sice mají pouze doporučující charakter, ale pomáhají utvořit představu, kudy se linie dobrých mravů vine.
Rada také vytvořila Kodex reklamy, kterým by se všichni tvůrci či zadavatelé reklamy měli řídit. Pravidla z Kodexu reklamy vymahatelná nejsou, to už ale neplatí o zákonu o regulaci reklamy, tomu se už podrobit musíte.
Potřebujete poradit s marketingovým právem? Stačí říct.