Co jsme vlastně psali
Klient nám hned na začátku naší spolupráce poslal popsaný business plán, což jemu i nám ušetřilo spoustu času, který bychom strávili nad rozebíráním projektu na schůzkách, po telefonu nebo přes videohovory. Mohli jsme tak do druhého dne dát dohromady seznam konkrétních dokumentů, které budou potřeba, aby bylo po právní stránce všechno zajištěno
3 hlavní problémy, které se u zprostředkovatelských portálů řeší
Fungování objednávek
Ve smlouvách jsme upravili proces objednávky, kompetence i odpovědnost jednotlivých článků celého procesu. Objednávka sice probíhá celkem jednoduše – zákazník si objedná zboží nebo služby přes portál Targon, podnik objednávku potvrdí v interní aplikaci a kurýr zboží vyzvedne a doručí zákazníkovi. V objednávkovém procesu je ale prostor pro spoustu odboček a výjimek.
Bylo potřeba myslet například na to, jak se bude postupovat, když se kurýr zákazníkovi nedovolá, co když podnik nestihne objednávku připravit a jak to bude s placením – online, kartou nebo hotově kurýrovi, ale i na mimořádné situace, jako když se jídlo vylije cestou kurýrovi, protože ho podnik špatně zabalil nebo když zákazníkovi nebude oběd chutnat.
Zefektivnění finančního toku mezi podniky a Targonem
Důležité bylo nastavení finančního toku tak, aby si podniky a Targon mezi sebou nemuseli složitě vyměňovat faktury a zahlcovat se administrativou.
Situaci jsme proto řešili i s daňaři a společně našli pro klienta řešení, které mu maximálně zjednoduší papírování a zároveň je v souladu se všemi daňovými i účetními předpisy.
Servis zákazníkům
Targon sice není smluvní stranou kupní smlouvy – tu mezi sebou uzavírají přes jeho portál zákazník a podnik, zákazníci ale často řeší nespokojenosti, připomínky nebo reklamace přes provozovatele portálu a ne přímo s podnikem, a Targon jim chce vycházet vstříc.
Museli jsme proto stanovit hranici zákaznického servisu ze strany Targonu a promítnout ji jak do podmínek používání portálu Targon, tak do smluv s podniky. Zákazníci tak budou mít jasno, že se v první řadě můžou obrátit na Targon a až složitější problémy řešit s konkrétním podnikem. Podniky zase přesně vědí, co za ně Targon vyřeší a co už je na nich.
Klientovi jsme připravili všechny potřebné dokumenty tak, aby odpovídaly praxi, počítaly se všemi riziky, našeho klienta stoprocentně chránily a jejich používání nijak nebrzdilo rozjezd ani chod jeho projektu.
Jak naši spolupráci zhodnotil klient?
“Když rozbíháte start-up, vyplatí se chybovat co nejméně. Každá chyba či zanedbání, kterých se během tohoto plodného procesu dopustíte, se vám dříve nebo později vymstí. Proto jsem při zrodu targonu věnoval velkou pozornost správné volbě právní podpory,“ říká zakladatel projektu Jiří Kolaja.
„Rozhodl jsem se svěřit právní stránku svého projektu společnosti e‑legal a považuji to za velmi dobré rozhodnutí. Právníci z eLegal uchopili můj projekt tím správným způsobem, naslouchali všem mým potřebám, a navíc sami aktivně hledali slabá místa, která bych jinak mohl přehlédnout. Cílevědomě pracovali až do mojí naprosté spokojenosti, a i s financováním svých služeb mi vyšli vstříc.
Výsledkem naší spolupráce jsou srozumitelně formulované dokumenty, popisující obchodně-právní vztahy v projektu targon.“
Potřebujete taky připravit kompletní smluvní dokumentaci pro svůj business? Ozvěte se nám na napistenam@elegal.cz nebo se objednejte na konzultaci online přes Reservio.