Targon: Nastavení smluvních podmínek pro rozvozovou službu a webovou aplikaci

Brněnská společnost targon s.r.o. se rozhodla spustit portál Targon, na kterém budou dodavatelé s lokální působností nabízet své produkty a služby. Targon bude zajišťovat i rozvoz a základní zákaznickou péči. 

Na jednom webu tak bude možné si od různých podniků třeba objednat večeři, koupit víno, květiny nebo i běžný nákup a zamluvit si služby zahradníka nebo vyčištění šatů a obleku. Klient za námi proto přišel s tím, že potřebuje kompletní dokumentaci pro zajištění chodu portálu – od obchodních podmínek přes smlouvy s podniky a kurýry až po GDPR dokumenty.

Co jsme vlastně psali

Klient nám hned na začátku naší spolupráce poslal popsaný business plán, což jemu i nám ušetřilo spoustu času, který bychom strávili nad rozebíráním projektu na schůzkách, po telefonu nebo přes videohovory. Mohli jsme tak do druhého dne dát dohromady seznam konkrétních dokumentů, které budou potřeba, aby bylo po právní stránce všechno zajištěno

3 hlavní problémy, které se u zprostředkovatelských portálů řeší

Fungování objednávek

Ve smlouvách jsme upravili proces objednávky, kompetence i odpovědnost jednotlivých článků celého procesu. Objednávka sice probíhá celkem jednoduše – zákazník si objedná zboží nebo služby přes portál Targon, podnik objednávku potvrdí v interní aplikaci a kurýr zboží vyzvedne a doručí zákazníkovi. V objednávkovém procesu je ale prostor pro spoustu odboček a výjimek.

Bylo potřeba myslet například na to, jak se bude postupovat, když se kurýr zákazníkovi nedovolá, co když podnik nestihne objednávku připravit a jak to bude s placením – online, kartou nebo hotově kurýrovi, ale i na mimořádné situace, jako když se jídlo vylije cestou kurýrovi, protože ho podnik špatně zabalil nebo když zákazníkovi nebude oběd chutnat.

Zefektivnění finančního toku mezi podniky a Targonem

Důležité bylo nastavení finančního toku tak, aby si podniky a Targon mezi sebou nemuseli složitě vyměňovat faktury a zahlcovat se administrativou.

Situaci jsme proto řešili i s daňaři a společně našli pro klienta řešení, které mu maximálně zjednoduší papírování a zároveň je v souladu se všemi daňovými i účetními předpisy. 

Servis zákazníkům

Targon sice není smluvní stranou kupní smlouvy – tu mezi sebou uzavírají přes jeho portál zákazník a podnik, zákazníci ale často řeší nespokojenosti, připomínky nebo reklamace přes provozovatele portálu a ne přímo s podnikem, a Targon jim chce vycházet vstříc.

Museli jsme proto stanovit hranici zákaznického servisu ze strany Targonu a promítnout ji jak do podmínek používání portálu Targon, tak do smluv s podniky. Zákazníci tak budou mít jasno, že se v první řadě můžou obrátit na Targon a až složitější problémy řešit s konkrétním podnikem. Podniky zase přesně vědí, co za ně Targon vyřeší a co už je na nich.

Klientovi jsme připravili všechny potřebné dokumenty tak, aby odpovídaly praxi, počítaly se všemi riziky, našeho klienta stoprocentně chránily a jejich používání nijak nebrzdilo rozjezd ani chod jeho projektu.

Jak naši spolupráci zhodnotil klient?

Když rozbíháte start-up, vyplatí se chybovat co nejméně. Každá chyba či zanedbání, kterých se během tohoto plodného procesu dopustíte, se vám dříve nebo později vymstí. Proto jsem při zrodu targonu věnoval velkou pozornost správné volbě právní podpory,“ říká zakladatel projektu Jiří Kolaja.

„Rozhodl jsem se svěřit právní stránku svého projektu společnosti e‑legal a považuji to za velmi dobré rozhodnutí. Právníci z eLegal uchopili můj projekt tím správným způsobem, naslouchali všem mým potřebám, a navíc sami aktivně hledali slabá místa, která bych jinak mohl přehlédnout. Cílevědomě pracovali až do mojí naprosté spokojenosti, a i s financováním svých služeb mi vyšli vstříc.

Výsledkem naší spolupráce jsou srozumitelně formulované dokumenty, popisující obchodně-právní vztahy v projektu targon.“ 


Potřebujete taky připravit kompletní smluvní dokumentaci pro svůj business? Ozvěte se nám na napistenam@elegal.cz nebo se objednejte na konzultaci online přes Reservio.

Další případové studie

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou neprůstřelné
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X