Odpovědi 20 % osob, které si dělaly test většinou ze zvědavosti, ale e-shop neprovozují a ani se nechystají, jsme vyřadili. Jak to celé dopadlo?
K našemu překvapení nejlépe ze všech testů, které jsme zatím připravili, byť v průměru pouze o jeden bod.
- Právní gramotnost podnikatelů
- Test Právo v marketingu
- Test právních znalostí statutárů
Průměrně provozovatelé e-shopů zodpověděli správně 5 otázek. Poměrně jasno je naštěstí v oblasti povinných údajů na webu, ukládání cookies či reklamací – zde byla výjimkou otázka na možné způsoby podání reklamace. Pouze třetina účastníků testu ví, že reklamaci lze provést i ústně.
O něco větší kámen úrazu byl v oblasti osobních údajů. I když je procento správných odpovědí poměrně vysoké (70 %), fakt, že se téměř 30 % provozovatelů e-shopů domnívá, že jsou zpracovateli osobních údajů pouze v určitých případech, je poměrně alarmující. Obzvlášť s ohledem na blížící se platnost nařízení GDPR, kdy za špatné nakládání s osobními údaji budou hrozit pokuty v astronomických částkách.
Více k GDPR a ochraně osobních údajů si můžete přečíst v článku Petry Dolejšové pro podnikatel.cz.
Asi nejvíc pak účastníky testu zaskočilo zjištění, že v případě nákupu, mají vždy povinnost zákazníkovi zaslat všeobecné smluvní podmínky do e-mailu.
Chcete mít ve svých povinnostech provozovatele e-shopu stoprocentně jasno? Přihlaste se na školení Právo pro e-shopy.
Projděte si jednotlivé otázky a odpovědi provozovatelů e-shopů. Správná odpověď je vždy vyznačena modře.