Mám objednané dodávky zboží nebo služeb od dodavatele, které je mi teď k ničemu, co teď?

Pokud jste ještě zboží či služby nedostali nebo jde o průběžné plnění, podívejte se do smlouvy nebo do ní nechte nahlédnout svého právníka. Jestliže na sebe ve smlouvě smluvní strany nevzaly riziko změny okolností, je možné jednat o změně smlouvy. Musíte prokázat, že došlo k podstatné změně okolností (neúměrné zvýšení nákladů nebo snížení hodnoty plnění), která byla nepředvídatelná, neovlivnitelná a došlo k ní až po uzavření smlouvy - což případ pandemie a nouzového stavu určitě je. 

Pozor ale, pokud byla smlouva uzavřena už když se podobný stav dal očekávat, automaticky jednat o změně smlouvy možné není a záleží jen na druhé smluvní straně, jestli k němu  přistoupí nebo ne. Můžete také hledat jiné důvody pro výpověď nebo odstoupení od smlouvy, které jste si sjednali nebo vyplývají ze zákona. 

K vyvolání jednání o změně smlouvy můžete využít náš vzor.

Potřebujete poradit?

Vzdělávejte své okolí
Sdílejte odpověď s přáteli

Na dotaz odpovídá

Tomáš Pauch

Tomáš nejradši předává své know-how start-upům, aby jim pomohl s rozjezdem podnikání, a zkušeným podnikatelům, aby jim ho usnadnil a pomohl zamezit právním tahanicím. Jako ryba ve vodě je ve světě IT, technologií, inovací a businessu.

Specializace:

  • IT právo & technologie
  • GDPR a ochrana osobních údajů
  • Korporátní & obchodní právo, M&A
  • Právo v oblasti nemovitostí

Odpovědi na podobné dotazy se dozvíte na našich školeních

Další zodpovězené dotazy v kategorii Koronavirus a mimořádná opatření


Na vaše dotazy odpovídá náš tým specialistů

Stavíme mosty mezi právem
a realitou vašeho podnikání

Vaše smlouvy budou neprůstřelné
a srozumitelné

Máme praktický přesah a myslíme
na všechny situace

Věci řešíme bez průtahů a
zbytečné omáčky okolo

Předem víte, kolik
a za co platíte

Buďte v obraze. Jednou za měsíc vám pošleme všechno, co potřebujete vědět, abyste se nedostali do maléru.

E-mail není zadán ve správném formátu (např. vasemail@email.com). X